i'm a married super woman!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

my first child

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday 8 January 2013

miserable ....

salam..
haha.tajuk cam gempak je kan? okay,seriously feel so miserable lately.. -''-
tiba-tiba rasa macam ada sangat banyak benda yang tak puas hati.
tiba-tiba cepat je rasa sensitif..
ouwhhh...

first, still risaukan my baby... huhuhukk  :'(

2nd, terasa sangat sangat sangat sangat teramat rindukan kawan2 yg pernah suatu masa dulu very2 close to me..masa di smk kamil, masa di matrik(walaupun kejap), masa di kyuem, and paling-paling teramat rindu kawan-kawan di york, especially my housemates..
umm,masing-masing macam dah ada life masing-masing..
rasa agak jauh dengan mereka..
rindu saat masa bujang dulu..happily sharing everything,...even tempat tidur sekalipun(aip, jgn pk bukan2!)
huurm... okay.maybe i have to admit kot, mungkin aku ni jenis yang susah nak menunjukkan kasih syg pd kawan-kawan..atau aku je yang sebenarnya syg dyorang, tapi dyorang sebenarnya...umm..susah nak cakap.
dah lama rasa perkara ni...

lately, when 'something' come up, and she says something yg tak tersangka, buatkan aku terfikir berjuta-juta kali..(juta-juta kali okay) ..supaya kita hendaklah menjaga ayat/perkataan/segala jenis kata-kata lain dalam perbualan kita seharian..bukan hanya dalam perbualan, malah dalam berbalas komen di facebook mahupun bertweet di tweeter ataupun msg di henpon.. bila nak tulis sesuatu, maybe walaupun kita x terniat to be harsh, ataupun sekadar bergurau, but we never know what will the other side think of..

haha..okay,case closed! dah lama rasa nak meluahkan,tapi kadang-kadang xtau mcam mana nak luahkan.. kadang-kadang terfikir, terlalu menjaga hati orang pun salah jugak.kalau ianya sehingga hati sendiri x terjaga..Astaghhfirullahalazim..nauzubillah..

3rd, yang ni pun dah lama terpendam and x boleh diluahkan.. terfikir jugak, mengenai nama panggilan. sebenarnya mungkin kita tidak perasan, nama panggilan yang kita guna untuk berbahasa dengan kawan-kawan x kisah la kawan rapat, kawan jauh, atau kawan baru kenal, boleh mengguris hati mereka.. selalu ingat satu tazkirah yang pernah didengar suatu waktu dulu, kalau kita memulakan panggilan yang tidak elok kepada seseorang (nama gelaran), dan nama itu juga menjadi ikutan orang lain apabila memanggil seseorang itu (dan hati org itu sebenarnya amatlah tidak suka dan rasa terhina), maka dosa berlarutan dan berpanjangan  akan terus melekat pada kita selagi orang yg kita cipta gelaran itu tidak redha dan memaafkan kita. Nauzubillahilazim.. umm..insaf seketika. ..

sebenarnya sensitiviti orang-orang di sekeliling kita hendaklah kita jaga.. kalo dia sensitif dengan sesuatu perkara ataupun nama, ataupun apa-apa sekalipun, hendaklah kita hormatinya.  setiap orang pun mestilah ada dia punya sensitiviti kan?? haa...ckp betul cpt.heheh..
walaupun hanya dengan niat untuk bergurau atauun hanya untuk 'menghangatkan' suasana perbualan, isu sensitiviti haruslah sebaik-baiknya dielakkan..

yang paling penting, kalo la orang tu dah tegur, and cakap x suka dengan apa yang kita yang perkatakan, kita hendaklah segera menghentikannya dan jangan sekali-kali mengulangnya lagi..huhu..(Yang ni paling penting tau,ditekankan..hehhe)

okeh, dah membebel panjang pulak kali ni...hehe.ni sesi luahan di blog sendiri je. nak luahkan pada suami, takut si dia susah hati pulak. nak pendam sorang-sorang,takut memudaratkan baby..so, di sini la tempatnya.my own blog!! yeah!! bila facebook tidak lagi boleh dipercayai! (haha..gelak jahat)

okay, bagi sesiapa yang terbaca post kali ni, aku nk berterus terang, i am still the same Farhanah! just being honest to myself to regain my self confidence! and maaf sangat kalau ada sesiapa yang terasa, terguris ter...ter.. apa-apa lah, sorry teramat.tiada niat untuk menjauhkan jurang yang sedia ada.( ada ker?) ehhe.. baiklah..ciaou!! ^^







No comments: