i'm a married super woman!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

my first child

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday 28 October 2010

graph pemakanan meningkat mendadak...

sejak akhir-akhir ni mood nak makan asyik naik jer..takde plak nk turun ke apa..mendatar pun tak jugak..alhamdulillah.misi menaikkan berat badan berjaya jugak..naik 3 kilo berada di york selama 2 minggu lebih.ahaks..best sangat.bukan senang nak naik berat macam ni.

aku rasa aku ni tergolong dalam manusia yang sangat kurus!!ohh tidak..teringin sangat nak gemuk or berisi macam orang len.aku sbenarnye sangat laa jeles bila ade je yang mengeluh sebab sangat susah nak turunkan berat badan. aku yang susah nak naik ni mengeluh dyorang ckap mengada-ngada.saje nak sindir dyorang..bukan la mak ooiiii...adus...

hee...mkanan yang aku paling x boleh tahan adalah segala jenis mee atau ayat mat salleh nya noodles..mee yg dimasak macam mane pun sangat menguja selera aku..tengok je gambar pun aku dh bleh rasa meleleh air liur(sungguh kurang sopan)..

tapi sekarang..aku sangat terasa nak mkan nasi kerabu..ari tu masa balik umah..ma sempat 2 3 kali je masak nasi kerabu biru..last day before fly came here pon ma masak nasi kerabu special giler sbb nk memenuhi selera aku..tap aku x sempat nak melantak betul-betul..perut dah rase sangat sebu...ummm...cian mama...sorry yer..adik xdan nk mkan betul-betul..but i really miss ur cook mama..

ni gmbar bahan-bahan masak nasi kerabu yang sempat aku snap masa kat umah..sume daun-daun dan bahan mentah len ni mama amik kat taman herba yang abah jaga kat belakang umah..abah n mama ni kalo tanam ape-ape..memang insyaAllah menjadi..caya la!! =)




ni antara daun-daun yang diperlukan..



ni plak bunga yang digunakan untuk buat kaler nasi kerabu itu menjadi biru..

namun begitu..hasrat itu terpaksa dikuburkan sebab aku memang x dapat nak mkan nye hari ini atau dlam masa terdekat..erk..xper..got to go..ari ni class starts lmbat sket..tapi pulangnya bakal lambat sangat sbab ade meeting ngan my supervisor..bernard kay.nak bincang sal my final year project..pas maghrib baru balik umah..walking alone...aaaa...doakan keselamatan aku..taa..salam..

No comments: